2021 Menu

Følg Kongen 18

Uge 48 2021
af Rick Joyner

Der er visse aspekter af vores vandring med Gud, som er afgørende for karakterudvikling. At forstå dette hjælper med at gøre vores udfordringer og kampe mere tolerable. Af primær betydning er at forstå vores behov for at være rigtig forbundet med Kristi legeme, at kende vores plads i det og at fungere der i de gaver og tjenester, vi har fået.

Vi er blevet kaldet til det største fællesskab – at følge Kongen med Han's trofaste. De er nogle af de bedste, men også nogle af de sværeste. Sammen giver de lige det, vi har brug for for at opfylde vores formål. Som vi får at vide i 1 Joh 4:20: "Hvis nogen siger: 'Jeg elsker Gud' og hader sin bror, er han en løgner; thi den, der ikke elsker sin broder, som han har set, kan ikke elske Gud, som han ikke har set."

At lære at elske vores medarbejdere i Kristus, især dem, vi måske ikke engang kan lide i starten, er en måde, hvorpå vi vokser i kærlighed. Som vi bliver fortalt i 1 Kor. 13, kan vi have al tro, viden og visdom og gøre store gerninger, men hvis vi ikke har kærlighed, betyder det ingenting. Kirken er fuld af udfordrende mennesker, ligesom vi uden tvivl udfordrer nogle af dem, men vi har brug for, at alle modnes i Kristus og Han's kærlighed.

Da Han blev spurgt om tegnene i slutningen af denne tidsalder, var det første, Jesus sagde, "lad dig ikke forføre" (se Luk 21:7-8) . En af de mest desperat nødvendige af Åndens gaver, som enhvert kirke legeme har brug for, er bedømmelse gave. Få kristne har denne gave, og det, vi ofte tænker på som bedømmelse, er blot en form for mistænksomhed. Bedømmelsens gave er lige så overnaturlig som de andre gaver, der gives til os, fordi vores naturlige gaver er utilstrækkelige.

Hvis selv apostlen Paulus ville indrømme at være blevet "fornærmet af Satan" (se 1 Tess. 2:18), burde vi alle vide, at vi ikke er kloge nok til at genkende alle djævelens bedrageriske måder, som har haft tusinder af års praksis mod mennesket. Djævelen kan aldrig narre Gud, men han kan let narre selv de klogeste mennesker, især hvis de er faldet i stoltheden over at tro, at det er umuligt for nogen at narre dem.

Vi ved alle "stykvis ser vi og profeterer stykvis" (se 1 Kor. 13:9) , hvilket betyder, at ingen kender alt eller kan se alt. Det er derfor, apostlen Paulus ikke sagde, at han havde Kristi sind, men at vi sammen har Kristi sind (se 1 Kor. 2:16). Af denne grund har selv den klogeste, mest vidende, mest profetiske person brug for andre. Herren sammensatte Han's legeme så, at vi ville have brug for hinanden, så vi i sidste ende ville lære at elske hinanden. Hvis vi skal blive som Herren, må vi lære at elske, fordi "Gud er kærlighed."

I 1 Tim. 1:5 får vi at vide: "Men målet med vores undervisning er kærlighed af et rent hjerte, af en god samvittighed og af en oprigtig tro." Målet for alt det, vi lærer og oplever, er kærlighed. Hvis vi ikke holder vores opmærksomhed på det ultimative formål, vil vi konstant blive distraheret og ofte vildledt af mindre formål. Dette kan også være en form for bedrag, hvis vi bliver distraheret fra vores kurs. Bedrag kommer ikke altid fra fjenden.

Fil. 1:9 siger: "Og dette beder jeg om, at jeres kærlighed må findes i overflod i virkelig kundskab og al dømmekraft." "rigtig kundskab" og "al bedømmelse" kan kun ses af dem, der elsker. Mistanke er rodfæstet i frygt eller stolthed, ikke kærlighed. Vi kan ikke skelne nogen nøjagtigt, hvis vi ikke elsker dem. Gud elsker selv vores fjender og ønsker, at de skal blive frelst, så for at se dem, som Han gør, hvilket er "rigtig kundskab" og "al bedømmelse", må vi se dem gennem kærlighed.

Mange kan ikke forstå dette, fordi de har en forvrænget forståelse af Guds kærlighed. Han's kærlighed kan være den mest venlige og blide og den mest alvorlige. Det er derfor får bliver fortalt i Rom. 11:22: "Se da Guds godhed og strenghed." Alle Guds veje er meget højere end vores veje, og Han's kærlighed er langt større og anderledes på mange måder end vores menneskelige kærlighed. For at forstå Han's kærlighed og at vokse i den får vi at vide i Ef. 4:15 "vokse op i alle aspekter til Ham", hvilket vi får at vide i dette kapitel er gjort ved at finde vores plads og funktion i Han's legeme.

Ugens Ord 49
OP